Neberte nám Modrý Pacifik...

Autor: Zita Pleštinská | 12.8.2011 o 9:43 | (upravené 12.8.2011 o 10:06) Karma článku: 5,30 | Prečítané:  1092x

Nedávno som cestovala s „Modrým Pacifikom" z Kežmarku do Chmeľnice a začula som informáciu, že Železničná spoločnosť Slovensko sa chystá tieto motorové jednotky presunúť. Chcem veriť, že je to iba šum z „ JPP agentúry", teda z agentúry „Jedna pani povedala", ale bez vetra sa ani lístok nepohne...

Železničná trať Poprad-Tatry - Plaveč je v cestovnom poriadku pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 185.  Je to  jednokoľajná železničná trať na Slovensku, ktorá spája Poprad a Plaveč cez Kežmarok.  Železničné prepojenie Podolínca, Starej Ľubovne a Plavča, dlhé 31,7 km bolo dokončené v 60. rokoch 20. storočia.

Vlaková súprava známa ako „Anča" premávala na tejto trati až do októbra 2006, keď ju nahradili komfortnejšie motorové jednotky  radu 840. Jedna z nich od 9. Októbra 2006 začala svoju skúšobnú prevádzku na trati Poprad Tatry- Tatranská Lomnica a postupne šesť motorových jednotiek začalo premávať z Popradu do Liptovského Mikuláša,  do  Spišskej Novej Vsi a tiež do Plavča. Pamätám si ešte na vstupné rokovania s ministrami  dopravy najprv s Jožkom Macejkom a potom aj s Paľom Prokopovičom v sídle železníc v Bratislave, kde sa celý projekt pre náš región pripravoval a potom sa ho podarilo aj zrealizovať.  Súprava, ktorá je železničiarmi prezývaná „ Modrý Pacifik" poskytuje komfortné cestovanie zodpovedajúce súpravám, ktoré premávajú vo Švajčiarsku, USA, Rakúsku, SRN a Grécku.  Cestujúci na 94 pevných a 16 sklopných  sedadlách majú výhľad na skvosty tatranskej prírody. V čase špičky sa do súpravy zmestí aj  119 stojacich cestujúcich.

Cestovanie na slovenských železniciach sa stalo komplikovanejšie. Redukcia spojov, ktoré Železničná spoločnosť Slovensko uskutočnila od  1.mája 2011  sa dotkla aj obslužnosti v regióne Stará Ľubovňa. Zo Starej Ľubovne do Plavča pred 1.májom jazdilo 9 vlakov. Rezonovalo aj úplné zrušenie trate, ale po medializácii a našej intervencii sa podarilo zachrániť aspoň štyri spoje. Keďže z nášho okresného mesta Stará Ľubovňa veľa študentov študuje a obyvatelia chodia za prácou až do krajského mesta Prešov železničná doprava by bola pre nich najpohodlnejšia. Pre cestujúcich však nebola zaujímavá pre zlú koncepciu dopravy  medzi Starou Ľubovňou a Lipanmi a hlavne dlhé prestupné časy na zanedbanej vlakovej stanici v Plavči.

Aby sa stal pre  turistov tento malebný kút Slovenska atraktívny  pomohlo by prepojenie Popradu s poľskou Krynicou až do Krakowa. Tento marketingový ťah by určite prilákal viac cestujúcich do vlakov. Pozdvihol by sa imidž železničnej spoločnosti vo vzťahu k mestám  podtatranského  regiónu. Podporil by sa aj cestovný ruch návštevnosťou významných historických a kultúrnych pamiatok, kúpeľných miest Vyšné Ružbachy a Krynica, pútneho miesta Litmanová, ktoré denne a v čase výročia zjavenia v auguste navštívi viac ako desaťtisíc pútnikov. Zavedenie vlaku EUROREGIO GORAL na trati dvoch koncových letísk Poprad-Tatry- Plaveč- Krynica- Krakow by zatraktívnilo tento podtatranský región, čo by malo dopad na obecné a mestské pokladnice hlavne rozvojom služieb v cestovnom ruchu a tak v konečnom dôsledku aj na zamestnanosť a zvýšenie životnej úrovne obyvateľov v týchto prihraničných regiónoch.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí, tvrdí nová aplikácia určená pre deti bohatých.

TV

Chcete cvičiť? Takto si zostavíte ten správny tréningový plán

Tréner Radovan Gergeľ radí, ako začať cvičiť.


Už ste čítali?