reklama

Neberte nám Modrý Pacifik...

Nedávno som cestovala s „Modrým Pacifikom" z Kežmarku do Chmeľnice a začula som informáciu, že Železničná spoločnosť Slovensko sa chystá tieto motorové jednotky presunúť. Chcem veriť, že je to iba šum z „ JPP agentúry", teda z agentúry „Jedna pani povedala", ale bez vetra sa ani lístok nepohne...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Železničná trať Poprad-Tatry - Plaveč je v cestovnom poriadku pre verejnosť označená ako železničná trať číslo 185. Je to jednokoľajná železničná trať na Slovensku, ktorá spája Poprad a Plaveč cez Kežmarok. Železničné prepojenie Podolínca, Starej Ľubovne a Plavča, dlhé 31,7 km bolo dokončené v 60. rokoch 20. storočia.

Vlaková súprava známa ako „Anča" premávala na tejto trati až do októbra 2006, keď ju nahradili komfortnejšie motorové jednotky radu 840. Jedna z nich od 9. Októbra 2006 začala svoju skúšobnú prevádzku na trati Poprad Tatry- Tatranská Lomnica a postupne šesť motorových jednotiek začalo premávať z Popradu do Liptovského Mikuláša, do Spišskej Novej Vsi a tiež do Plavča. Pamätám si ešte na vstupné rokovania s ministrami dopravy najprv s Jožkom Macejkom a potom aj s Paľom Prokopovičom v sídle železníc v Bratislave, kde sa celý projekt pre náš región pripravoval a potom sa ho podarilo aj zrealizovať. Súprava, ktorá je železničiarmi prezývaná „ Modrý Pacifik" poskytuje komfortné cestovanie zodpovedajúce súpravám, ktoré premávajú vo Švajčiarsku, USA, Rakúsku, SRN a Grécku. Cestujúci na 94 pevných a 16 sklopných sedadlách majú výhľad na skvosty tatranskej prírody. V čase špičky sa do súpravy zmestí aj 119 stojacich cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cestovanie na slovenských železniciach sa stalo komplikovanejšie. Redukcia spojov, ktoré Železničná spoločnosť Slovensko uskutočnila od 1.mája 2011 sa dotkla aj obslužnosti v regióne Stará Ľubovňa. Zo Starej Ľubovne do Plavča pred 1.májom jazdilo 9 vlakov. Rezonovalo aj úplné zrušenie trate, ale po medializácii a našej intervencii sa podarilo zachrániť aspoň štyri spoje. Keďže z nášho okresného mesta Stará Ľubovňa veľa študentov študuje a obyvatelia chodia za prácou až do krajského mesta Prešov železničná doprava by bola pre nich najpohodlnejšia. Pre cestujúcich však nebola zaujímavá pre zlú koncepciu dopravy medzi Starou Ľubovňou a Lipanmi a hlavne dlhé prestupné časy na zanedbanej vlakovej stanici v Plavči.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby sa stal pre turistov tento malebný kút Slovenska atraktívny pomohlo by prepojenie Popradu s poľskou Krynicou až do Krakowa. Tento marketingový ťah by určite prilákal viac cestujúcich do vlakov. Pozdvihol by sa imidž železničnej spoločnosti vo vzťahu k mestám podtatranského regiónu. Podporil by sa aj cestovný ruch návštevnosťou významných historických a kultúrnych pamiatok, kúpeľných miest Vyšné Ružbachy a Krynica, pútneho miesta Litmanová, ktoré denne a v čase výročia zjavenia v auguste navštívi viac ako desaťtisíc pútnikov. Zavedenie vlaku EUROREGIO GORAL na trati dvoch koncových letísk Poprad-Tatry- Plaveč- Krynica- Krakow by zatraktívnilo tento podtatranský región, čo by malo dopad na obecné a mestské pokladnice hlavne rozvojom služieb v cestovnom ruchu a tak v konečnom dôsledku aj na zamestnanosť a zvýšenie životnej úrovne obyvateľov v týchto prihraničných regiónoch.

Zita Pleštinská

Zita Pleštinská

Bloger 
  • Počet článkov:  162
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Poslankyňa Európskeho parlamentu v období 2004-2009 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu