reklama

Vďaka za prešovský Quo Vadis!

Včerajšia II. premiéra nového slovenského muzikálu Quo Vadis v Divadle Jonáša Záborského v Prešove  nás zdvihla  zo sedadiel  na zaslúžený Standing ovation. Režisér a autor libreta Martin Kákoš, hudobný skladateľ Gabo Dušík, textár Peter Uličný  priniesli na divadelné dosky  DJZ  v Prešove veľkolepú historickú fresku laureáta Nobelovej ceny Henryka Sienkiewicza.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Prečítala som si Sienkiewiczov romantický príbeh lásky rímskeho vojaka Viniciusa a kresťanky Lígie už niekoľkokrát. Príbeh sa odohráva v antickom Ríme v čase vlády cisára Nera. Je to svet starovekého Ríma , kde mocenské a ľudské princípy sa konfrontujú v tragickom strete s novou duchovnou silou kresťanstva. Nedokázala som si predstaviť, že by sa takéto veľkolepé dielo dalo pretransformovať do divadla. Osud civilizácie spred dvetisíc rokov režisér Martin Kákoš a asistent réžie Milan Gerjak pretavili fascinujúco do muzikálu Quo Vadis . Choreografia Jaroslava Moravčíka za asistencie Štefana Muchu, scéna Pavla Andraška a kostýmy Ľudmily Várossovej zaodeli historický román do muzikálového šatu s nebývalým dôvtipom a noblesou. Spevoherci v hviezdnom obsadení ma ohúrili svojimi excelentnými výkonmi, ktoré mi neraz vtlačili slzy do očí. Vynikajúci boli aj tanečníci , ktorí svojimi tanečnými kreáciami boli ozdobou muzikálu. Ešte aj teraz ma bolia dlane, pretože publikum potleskom nešetrilo takmer po každej scénke muzikálu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Scény, zobrazujúce hýrivé hostiny v paláci pološialeného cisára Nera, zhromaždenia kresťanov v rímskych katakombách a na záver scéna s fascinujúco čarovným vtiahnutim publika do cirkusu v aréne, v ktorej levy roztrhali kresťanov , boli ohromujúce. Zaujali ma kulisy s ohňom, bravúrna tančiaca scéna, takže počas celého divadelného predstavenia ma neopúšťali zimomriavky.

Dostali ma aj slová piesní muzikálu napríklad: „ ... Daj bacha na to, čo povieš, vždy ťahaj za dlhší koniec. Veď život je hra: ty v nej hráš, a hráš ju jedenkrát. Najnovšia správa : Odvaha vyšla z módy, kto chlieb Ti dáva na toho spievaj ódy. Zabudni na to, že chlapov zdobia činy, hrdinov sú dnes plné cintoríny...." Zaujala ma analógia medzi našou európskou civilizáciou a civilizáciou starého Ríma, vernosť Ursusa, zrada Gréka Chilóna...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sv. Peter v podaní Joža Stražana a Boží hlas na záver muzikálu boli také hodnoverné, že som sa cítila byť súčasťou celého príbehu. Každému z hercov som uverila, že do svojej muzikálovej role sa tak vžili, že postavy v muzikáli boli neveriteľne autentickými. V tejto záverečnej minúte muzikálu som v duchu ďakovala za November 1989, pretože bez neho by určite toto dielo neuzrelo svetlo sveta...

Vďaka za úchvatný a nezabudnuteľný divadelný večer na II. premiére muzikálu Quo Vadis v Divadle Jonáša Záborského v Prešove !

Zita Pleštinská

Zita Pleštinská

Bloger 
  • Počet článkov:  162
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Poslankyňa Európskeho parlamentu v období 2004-2009 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu