reklama

Sviečka za Pavla Demitru...

Dnešná letecká tragédia otriasla svetom a spojila srdcia Slovákov.  Nemôžeme uveriť, že medzi obeťami leteckého nešťastia je aj slovenská hokejová Superstár Pavol Demitra.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Úspechy a neúspechy slovenského hokeja som veľmi intenzívne prežívala pri debatách s mojim kolegom a blízkym priateľom Petrom Šťastným. Keď večer chodby a poslanecké kancelárie Európskeho parlamentu utíchli, často sme spolu rozoberali rôzne európske témy. Vždy sme skončili pri hokeji. Do našej debaty sa často zapojil aj Alex Stubb, fínsky europoslanec, ktorý sa stal v roku 2008 fínskym ministrom zahraničných vecí alebo lotyšský europoslanec súčasný premiér Lotyšska Valdis Dombrovskis. Boli to živé diskusie, ktoré mi dnes prebleskli pamäťou. Veľkým zážitkom bolo pre mňa, keď som sa na jednej z výstav mohla dotknúť Stanley Cupu, ktorý Peter priniesol do Európskeho parlamentu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Europoslanec a člen siene slávy NHL Peter Šťastný mi často rozprával o Pavlovi Demitrovi "S Paľom i jeho rodinou máme veľmi dobré vzťahy. Je to výnimočný hokejista a veľmi dobrý človek. Jeho úžasný hokejový talent ma úplne okúzlil od prvého zápasu čo som ho videl hrať. Tam sa zrodil tajný sen a plán dostať ho do Blues."

Peter pri každej príležitosti zdôraznil: Tiež som mu vďačný za jeho významný vplyv na úspechy Slovenskej hokejovej reprezentácie počas môjho pôsobenia vo funkcii generálneho manažéra."

V roku 2008 pri pracovnej ceste vo Washington D.C som strávila niekoľko dní aj v St Luis. Často sme aj s Petrovou manželkou Darinkou spomínali Paľovu rodinu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď Pavol Demitra hral za Vancouverom Canucks, moja spolužiačka z univerzity, Chorvátka, ktorá žije v tomto nádhernom meste, kde je hokej naozaj športom číslo jedna mi napísala: „Milujem Slovensko lebo má Demitru."

Aký rýchly a neúprosný je beh času. Náhlime sa, a v tomto životnom zhone často objavíme hodnoty človeka, až keď sa pominie. Paľo Demitra žil so slovenským hokejom v čase úspechov, hľadaní, ale i ťažkostí a prehier. Dokázal nám však vnuknúť presvedčenie, že víťazstvo po prehrách je cennejšie ako víťazstvo bez prekážok. A zrazu sa nám zdá, že sme sa mu za to ani nemali čas poďakovať ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Milá rodina, manželka Majka, deti Lukas a Zara,

vo vašom žiali nad smrťou vášho milovaného ocka prijmite prejav úprimnej sústrasti. Nech vám náš Otec nebeský dopraje uvidieť sa raz s nim vo večnej radosti..

Odišiel skvelý človek s veľkým srdcom. Tisíce sviečok horí, Paľo, za Teba dnes na celom Slovensku. Nech spolu s nimi horí aj táto moja.... Tvoju pamiatku si v srdci zachováme...

Zita Pleštinská

Zita Pleštinská

Bloger 
  • Počet článkov:  162
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Poslankyňa Európskeho parlamentu v období 2004-2009 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu